littlesister

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Två i ett

Av littlesister - 22 oktober 2012 20:06


Hej alla läsare!

Nu tar jag och berättar om två saker i

ett inlägg. Här kommer den första.

I förrgår var det släktkalas hemma hos mig.

Innan kalaset började var det fullt upp hemma.

Vi skulle städa, laga mat och baka efterrätten.

Till mat var det någon saffranssoppa, tror jag,

och till efterrätt var det två stycken

olika äppelpajer. Vår äppelpaj med kokos

och mormors egna äppelkaka.

Här kommer lite bilder från kalaset.


 

Mammas lilla flyttfågel har spanat in kexfatet.   



 


Mina presenter. Dock finns inte min kamera som jag fick med på bilden.

Men nu kan jag ta egna bilder till bloggen! Bra va?


Och nu till den andra grejen: Idag kom min bok med

spökhistorier som jag hade beställt från posten.

Den heter "Fel grav och andra spökhistorier"

och är skriven av Kelly Link.


Skräckhistorier passar ju perfekt nu när det är höst

och snart halloween, så man kan krypa upp i

soffan med en läskig bok. Som ni kanske har märkt

så har jag halloween-dekorerat lite på bloggen

med en svart bakgrund och kvistar. Här kommer en bild.


 


Jag lägger in några halloweensmileysar, så att ni kommer i lite stämmning.

               

  Vadå, clowner är ju också läskiga!



 
 
Christina

Christina

22 oktober 2012 22:53

Ja, det var fullt upp här hemma innan kalaset! Kanonbra att du kunde göra äppelkakan! Kram, Mamma

http://www.real2real.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandra :O

24 oktober 2012 20:40

Bra med halloween smileys, det hoppas jag verkligen att jag får se oftare... HALLOWEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av littlesister - 23 mars 2013 19:22

  Snart är det Earth hour. YAY. Det blir säkert mysigt, för jag ska tillbringa den med kusinerna! (\(^_^)/)  Idag har jag varit på skönhetsmässa, med Emma! Kika gärna in på hennes blogg www.nattstad.se/fannyemma    Skönhetsmässan var v...

Av littlesister - 21 mars 2013 20:15


  Chibi är en mangafigur som har väldigt stort huvud, och används i mangaserier för att visa känslor och ansiktsuttryck. Därför har de stora huvuden, för att man ska kunna se ansiktsuttrycken tydligt. Ordet chibi är en förkortning av ordet ch...

Av littlesister - 15 mars 2013 18:54


Manga är japanska serier där figurerna är orealistiskt tecknade, de har t.ex stora ögon. Pocketböckerna läser man som en vanlig serie,fast spegelvänt. Det finns två typer av manga, shonen-manga ock shojo-manga. Shonen betyder pojke på japans...

Av littlesister - 12 mars 2013 18:04

  Hej alla läsare. Jag har inte varit aktiv på flera månader. Jag har inte orkat sätta fingrarna till tangentbordet och börja skriva, eller så har jag inte haft tid. Jag har haft en paus helt enkelt. Men jag har faktiskt saknat bloggen under ...

Av littlesister - 22 januari 2013 17:25

  Hej! Igår var jag högstadieelev för en dag! Alltså, det är att vi femmor ska ha högstadielärarna, vara i det huset, och så vidare. Man fick ta med sig pengar till kafeterian, och jag ville köpa en kexchoklad, men den var slut, så jag fi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket ställe skulle du vilja fira jul på?
 Japan
 Hemma, som vanligt
 Hemma hos en släkting
 På månen
 I mitt rum
 På nätet
 Vem bryr sig om julen egentligen?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards