littlesister

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Veckans Japan: Origami

Av littlesister - 10 november 2012 22:04


Hej! Förlåt för dålig uppdatering, jag har glömt att uppdatera

Veckans Japan, men jag ska skärpa mig!   I allafall,

till veckans ämne : Origami


Origami är en japansk konstform där man viker papper så att det

blir en figur, t.ex blommor, djur eller båtar.

Namnet origami kommer från oru (vika)

och kami (papper). På 1930-talet

utvecklade Akira Yoshizawa ett

system med pilar och figurer som används

idag i origami-beskrivningar.

Akira Yoshizawa kallas för origamins fader eftersom han

skapade tusentals modeller tills han dog år 2005.


Googlebild

 

Den vita tranan,

en symbol för fred.   


Hejdå!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av littlesister - 23 mars 2013 19:22

  Snart är det Earth hour. YAY. Det blir säkert mysigt, för jag ska tillbringa den med kusinerna! (\(^_^)/)  Idag har jag varit på skönhetsmässa, med Emma! Kika gärna in på hennes blogg www.nattstad.se/fannyemma    Skönhetsmässan var v...

Av littlesister - 21 mars 2013 20:15


  Chibi är en mangafigur som har väldigt stort huvud, och används i mangaserier för att visa känslor och ansiktsuttryck. Därför har de stora huvuden, för att man ska kunna se ansiktsuttrycken tydligt. Ordet chibi är en förkortning av ordet ch...

Av littlesister - 15 mars 2013 18:54


Manga är japanska serier där figurerna är orealistiskt tecknade, de har t.ex stora ögon. Pocketböckerna läser man som en vanlig serie,fast spegelvänt. Det finns två typer av manga, shonen-manga ock shojo-manga. Shonen betyder pojke på japans...

Av littlesister - 12 mars 2013 18:04

  Hej alla läsare. Jag har inte varit aktiv på flera månader. Jag har inte orkat sätta fingrarna till tangentbordet och börja skriva, eller så har jag inte haft tid. Jag har haft en paus helt enkelt. Men jag har faktiskt saknat bloggen under ...

Av littlesister - 22 januari 2013 17:25

  Hej! Igår var jag högstadieelev för en dag! Alltså, det är att vi femmor ska ha högstadielärarna, vara i det huset, och så vidare. Man fick ta med sig pengar till kafeterian, och jag ville köpa en kexchoklad, men den var slut, så jag fi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket ställe skulle du vilja fira jul på?
 Japan
 Hemma, som vanligt
 Hemma hos en släkting
 På månen
 I mitt rum
 På nätet
 Vem bryr sig om julen egentligen?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards