littlesister

Alla inlägg under december 2012

Av littlesister - 26 december 2012 21:12


Hej alla läsare!

Här kommer ett extra långt inlägg där jag

berättar om min julafton

hemma hos faster och kusinerna!

Enjoy!


Det här fick jag i julklapp:

Ett nytt mobilskal

Nya sängkläder

En neccesär

Några halsbandssaker

Tecknarmaterial

En målarbok med japan-tema

500 kr

Gå och köpa tyg

En kalender inför det nya året,

också med japan-tema

En vattenflaska

Och lite annat!


 

Mitt iPhoneskal


Det blev klassisk julmat med

korv, köttbullar, potatis,

julskinka och annat.

Det blev också julgröt (mums!) och jag fick mandeln!

På första skeden! =O

Och får man mandeln måste

man komma på ett rim.

Mitt rim blev:


Det var en gång en gubbe

Som satt på en stubbe

Han ramlade ner

Och kom aldrig upp mer


Julgranen var lika dekorativ som varje jul hos faster.

Det hänger alltid en massa musse pigg-kulor, glittriga

dekorationer och disney -prydnader.

Tog en bild på en av kulorna.


 


Fin va?


Jag och min yngsta kusin spelade ett spel

som heter "Storycube".

Där slår man tärningarmed olika bilder på,

och så ska man göra en historia av

bilderna som kommer upp.

En av våra historier blev så rolig så vi gjorde

en kort pjäs om den.

Pjäsen handlade om en kille och hans flickvän

som hade bråkat.

När killen skulle be om förlåtelse

erbjöd han tjejen sina barbiedockor.


LAUGH OUT LOUD


 


Jag och mamma har druckit chai-te under lovet! =D


Ja alla läsare, hoppas att ni har haft en mysig jul

med många paket, skratt och god mat.

Nu kan man inte önska god jul riktigt, så jag får önska

er ett gott nytt år!

Tack för att ni läser min blogg,

har kommenterat,

och peppat mig.

Ni är bäst, puss o kram från mig <3



Love goth


Proud to be small


Born to be littlesister

 




._.

Av littlesister - 20 december 2012 16:12


Jag har inte bloggat på jättelänge, jag vet, jag har inte orkat,

 men nu under julovet ska jag bli mer aktiv.

 Jag är ensam hemma med brursan.

Jag sitter nu och bloggar med Dubstep i hörlurarna

 och har lite tråkigt just nu, ingen kompis hemma

eller något annat skoj =(


Därför är det bra att låten

"The bright side of life" finns där för

en när man är uttråkad eller något sånt.

Mitt jullov började igår. Yey!

Vi firar det med en gammal favoritbild =)


 


God Jul!       


Av littlesister - 8 december 2012 19:56


Okej, här kommer en ganska avancerad förklaring,

så nu tar jag ett djupt andetag och börjar skriva:


Vocaloid är ett japanskt företag som gör hologram med datagenererade röster.

Hologrammen uppträder på konserter där det är en strålkastare som lyser upp på scenen.

Där den lyser är det en mangafigur som står och dansar och

sjunger med en datagenererad och samplad röst.

Vocaloid-figurerna har olika namn och låtar.

Den mest populära Vocaloiden är Hatsune Miku. (AAAAAASBRA!!!!)

Andra exempel på vocaloider är

Kagamine Rin och Len, Megurine Luka och Kasane Teto.


Nu har jag tyvärr ingen bra bild på detta, men gå in på

youtube och sök på:

hatsune miku live


Det var allt för den här gången!


Bye bye!



En dålig Hatsune Miku-smiley:

/*(o.o)*\

Av littlesister - 2 december 2012 12:37


Amigurumi betyder ungefär "virkade mjukdjur" på japanska.

De föreställer oftast djur, men man kan virka precis vilken figur man vill!

För att göra en amigurumi brukar man virka, men man kan också sticka såna.

Själv kan jag inte virka, har prövat men det gick inge vidare =(


 


Googlebild på lite tomtar, nu

när julen är här ;)


FÖRLÅÅÅÅÅT FÖR FÖRSENAT INLÄGG!!!!   

Men i veckan har jag haft fullt upp, med läxor,

middagar med släkt och vänner,

men jag ska bli bättre på att uppdatera.


Ha det så bra nu i veckan!

Jag vill också gratta min kusin

Emma som har blivit tonåring!

Kolla in hennes blogg: www.onthetop.bloggplatsen.se




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket ställe skulle du vilja fira jul på?
 Japan
 Hemma, som vanligt
 Hemma hos en släkting
 På månen
 I mitt rum
 På nätet
 Vem bryr sig om julen egentligen?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards