littlesister

Alla inlägg under mars 2013

Av littlesister - 23 mars 2013 19:22


Snart är det Earth hour.

YAY.

Det blir säkert mysigt, för jag ska tillbringa den med kusinerna! (\(^_^)/) 

Idag har jag varit på skönhetsmässa, med Emma!

Kika gärna in på hennes blogg www.nattstad.se/fannyemma 

 

Skönhetsmässan var väl okej,

för jag är inte riktigt tänd på det här med smink.

Men jag följde med för att få bringa tid tillsammans med Emma!

Jag sitter nu och bloggar med Emma bredvid mig, och kollar på Simpsons.


Ha en mysig Earth hour!     


(jag ville lägga in en jordglob-emoji, men bloggplatsen,

orkade inte lägga in en, för det var tydligen för jobbigt.....)



Av littlesister - 21 mars 2013 20:15


Chibi är en mangafigur som har väldigt stort huvud,

och används i mangaserier för att visa känslor och ansiktsuttryck.

Därför har de stora huvuden, för att man ska kunna se ansiktsuttrycken tydligt.

Ordet chibi är en förkortning av ordet chibisuke, som betyder lillen på japanska.


 


Googlebild


Hejdå!   


Av littlesister - 15 mars 2013 18:54


Manga är japanska serier där figurerna är orealistiskt tecknade, de har t.ex stora ögon.

Pocketböckerna läser man som en vanlig serie,fast spegelvänt.

Det finns två typer av manga, shonen-manga ock shojo-manga.

Shonen betyder pojke på japanska och shojo betyder flicka.

 Det betyder att en shonen-manga är mest tänkt för killar,

men självklart kan tjejer också läsa den! Likaså med shojo-manga.


Emelie's rekommendations- lista

över manga-serier:


One Piece (shonen)


Tokyo Mew Mew (shojo) 


Kamikaze Kaitou Jeanne (shojo)


Mästerdetektiven Conan (vet ej)


DN Angel (shojo)






  

Google bild


Jag vet, det här inlägget kom en dag försent,

men jag tror att de flesta av er har hör talas om läxor. >_<


Bye!   

Av littlesister - 12 mars 2013 18:04


Hej alla läsare. Jag har inte varit aktiv på flera månader.

Jag har inte orkat sätta fingrarna till tangentbordet och börja skriva, eller så har jag inte haft tid.

Jag har haft en paus helt enkelt.

Men jag har faktiskt saknat bloggen under den här tiden,

så jag ska börja blogga på nytt.

Veckans Japan kommer ut en gång i veckan, antigen på onsdag eller torsdag. Jag ska också försöka skriva ett vanligt inlägg varje vecka, och ibland lägga upp en liten rolig grej som har hänt under dagen eller nåt.

Jag ska också börja lägga upp mina teckningar på bloggen, så att de som inte har Instagram också kan se dem.


Tack för att du som läser min blogg har tagit din tid att läsa detta,

och tack för att du förstår.


Tack

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket ställe skulle du vilja fira jul på?
 Japan
 Hemma, som vanligt
 Hemma hos en släkting
 På månen
 I mitt rum
 På nätet
 Vem bryr sig om julen egentligen?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards